Wanneer jij doet aan E-commerce, of natuurlijk wanneer je normaal privé een pakketje verzend, is het ontzettend belangrijk een goede pakket bezorg organisatie te kiezen. Dit kan jou helpen om nog succesvoller te worden in het online ondernemen. Door de pakket kosten laag te houden kan er een groot voordeel ontstaan voor jou als online verkoper. Hierdoor worden je vaste lasten lager en je omzet blijft hetzelfde, hierdoor word je uiteindelijke winst groter. En dat is natuurlijk wat elke online verkoper wil. Zoveel mogelijk geld verdienen met de online onderneming. Ik gebruik bijvoorbeeld voor mijn eigen online webshop de koerier Enschede.
Verschillende soorten koeriers
Er zijn verschillende soorten koeriers bedrijven. De 6 grootste koeriers bedrijven zijn PostNL, DHL, DPD, GLS, UPS en TNT/FedEx. Deze koeriers bedrijven hebben samen in 2020 778 miljoen pakketten bezorgd. Daarvan waren er 524,5 miljoen bestemd voor Nederlandse adressen. Dit houdt in dat het er enorm veel binnen Nederland zijn. Maar ook nog 253,5 miljoen pakketten die naar het buitenland bezorgd worden door de verschillende pakket bezorging diensten, volgens cijfers van het ACM. De grootste pakket bezorger van Nederland is nog altijd PostNL, maar ze verliezen wel steeds meer marktaandeel aan DHL. Dit is voor PostNL wel een probleem.
De bezorging snelheid
Het is ontzettend belangrijk voor ondernemers hoe snel de pakketjes op de juiste locatie bezorgd worden. Als ik namens mijzelf spreek aan de hand van de ervaringen die ik heb. Is de snelle levering ontzettend belangrijk. Het komt vaak voor dat mensen morgen of overmorgen bijvoorbeeld op vakantie gaan, of naar andere evenementen of dagjes uit gaan. Waardoor zei snel nog wat bestellen op internet en dit de volgende dag nog binnen is. Dit trekt veel klanten nog over de streep. En hierdoor kiezen veel mensen sneller voor de bepaald bedrijf. Zei kiezen ervoor om soms 0.50€ tot een paar euro meer te betalen voor de producten die besteld worden.